ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΟΥΣ

¨...Η θέση και η ταχύτητα ενός μικροσκοπικού σωματιδίου δεν μπορεί να είναι ταυτόχρονα γνωστές με απόλυτη ακρίβεια....Όμως το πραγματικό περιεχόμενο της αρχής της αβεβαιότητας αναδεικνύεται αν την εφαρμόσουμε σε ένα σωματίδιο παγιδευμένο σε μια μικροσκοπική περιοχή, οπότε η θέση του είναι γνωστή με περιθώριο λάθους, δηλαδή απροσδιοριστία, όση και η διάσταση της φυλακής του. Εφόσον η απροσδιοριστία στη θέση του θα είναι πολύ μικρή, η απροσδιοριστία στην ταχύτητά του θα είναι πολύ μεγάλη, οπότε και η ταχύτητά του η ίδια θα είναι μεγάλη κατά μέσο όρο. Οδηγούμαστε έτσι στο εξής εντυπωσιακό- και πολύ βαθύ - συμπέρασμα: όσο πιο μικροσκοπική είναι η φυλακή στην οποία είναι κλεισμένο ένα σωματίδιο, τόσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητά του κατά μέσο όρο, άρα τόσο μεγαλύτερη και η κινητική ενέργεια που υποχρεούται να έχει... Η πιο μικροσκοπική φυλακή που υπάρχει στη φύση είναι ο ατομικός πυρήνας. Τι περιμένουμε λοιπόν να κάνουν οι έγκλειστοί του, δηλαδή τα πρωτόνια και τα νετρόνια που βρίσκονται στο εσωτερικό του; Σύμφωνα με τα παραπάνω, θα έχουν τεράστιες κινητικές ενέργειες ακριβώς επειδή είναι παγιδευμένα σε μια τόσο μικροσκοπική περιοχή. Ο πυρήνας είναι γίγαντας ενέργειας ακριβώς επειδή είναι νάνος μεγέθους...¨
¨ Το φάντασμα της όπερας¨, Στέφανος Τραχανάς, καθηγητής Φυσικού Τμήματος Παν. Κρήτης
Αφιέρωμα στην αρχή της απροσδιοριστίας ή αρχή της αβεβαιότητας του Heisenberg η οποία ανακαλύφθηκε το 1927 και ...κρύβεται πίσω από όλες τις βασικές φυσικές προυποθέσεις που επιτρέπουν στο σύμπαν να φτάσει έως την αυτογνωσία!

Δευτέρα 28 Οκτωβρίου 2013

Το αυτοκίνητο του μέλλοντος τροφοδοτείται από... το αμάξωμά του: Νέα τεχνολογία δοκιμάζει η Volvo


Θα μπορούσε στο μέλλον το ίδιο το αμάξωμα ενός αυτοκινήτου να λειτουργεί ως μπαταρία; Αυτό ακριβώς επιχειρεί να πετύχει εδώ και τέσσερα χρόνια η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία Volvo, στο πλαίσιο προγράμματος που συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Μηχανικοί του ομίλου και ερευνητές από το Imperial College του Λονδίνου αναπτύσσουν ένα υλικό αποτελούμενο από «ανθρακονήματα, νανοδομημένες μπαταρίες και υπερ-πυκνωτές», το οποίο αντικαθιστά τα αλουμινένια πάνελ του αμαξώματος και μπορεί να τοποθετηθεί στη θέση της πόρτας, της οροφής ή του καπό...
Σύμφωνα με το Forbes, το υλικό θα μπορεί να φορτίζεται όπως μια ογκώδης μπαταρία ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου, μέσω του δικτύου ηλεκτροδότησης ή εν κινήσει, μέσω αναγεννητικής πέδησης. Η Volvo υπόσχεται μάλιστα ότι το ηλεκτροφόρο υλικό φορτίζεται ταχύτερα σε σχέση με τις συμβατικές μπαταρίες και είναι αρκετά ισχυρό ώστε να ενσωματώνεται πλήρως στο αμάξωμα του οχήματος.
Το υλικό που, σύμφωνα πάντα με τον όμιλο είναι ελαφρύ, οικονομικό και φιλικό προς το περιβάλλον, δοκιμάζεται ήδη σε ένα πειραματικό όχημα. Η χρήση του στις πόρτες, την οροφή και το καπό, δίνει στο αυτοκίνητο αυτονομία 130 χιλιομέτρων.
Παρότι το όνομα της Volvo δεν έχει ταυτιστεί με την ηλεκτροκίνηση, η γνωστή αυτοκινητοβιομηχανία καταβάλλει προσπάθειες να άρει ένα από τα βασικά εμπόδια στην ευρεία διείσδυση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, το λεγόμενο άγχος αυτονομίας. Πριν από λίγους μήνες έγινε γνωστό ότι δοκιμάζει ένα οδόστρωμα με ενσωματωμένη γραμμή ρεύματος, που θα μπορεί να φορτίζει απευθείας τα αυτοκίνητα, τα οποία περνούν από πάνω της.
www.naftemporiki.gr