ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΟΥΣ

¨...Η θέση και η ταχύτητα ενός μικροσκοπικού σωματιδίου δεν μπορεί να είναι ταυτόχρονα γνωστές με απόλυτη ακρίβεια....Όμως το πραγματικό περιεχόμενο της αρχής της αβεβαιότητας αναδεικνύεται αν την εφαρμόσουμε σε ένα σωματίδιο παγιδευμένο σε μια μικροσκοπική περιοχή, οπότε η θέση του είναι γνωστή με περιθώριο λάθους, δηλαδή απροσδιοριστία, όση και η διάσταση της φυλακής του. Εφόσον η απροσδιοριστία στη θέση του θα είναι πολύ μικρή, η απροσδιοριστία στην ταχύτητά του θα είναι πολύ μεγάλη, οπότε και η ταχύτητά του η ίδια θα είναι μεγάλη κατά μέσο όρο. Οδηγούμαστε έτσι στο εξής εντυπωσιακό- και πολύ βαθύ - συμπέρασμα: όσο πιο μικροσκοπική είναι η φυλακή στην οποία είναι κλεισμένο ένα σωματίδιο, τόσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητά του κατά μέσο όρο, άρα τόσο μεγαλύτερη και η κινητική ενέργεια που υποχρεούται να έχει... Η πιο μικροσκοπική φυλακή που υπάρχει στη φύση είναι ο ατομικός πυρήνας. Τι περιμένουμε λοιπόν να κάνουν οι έγκλειστοί του, δηλαδή τα πρωτόνια και τα νετρόνια που βρίσκονται στο εσωτερικό του; Σύμφωνα με τα παραπάνω, θα έχουν τεράστιες κινητικές ενέργειες ακριβώς επειδή είναι παγιδευμένα σε μια τόσο μικροσκοπική περιοχή. Ο πυρήνας είναι γίγαντας ενέργειας ακριβώς επειδή είναι νάνος μεγέθους...¨
¨ Το φάντασμα της όπερας¨, Στέφανος Τραχανάς, καθηγητής Φυσικού Τμήματος Παν. Κρήτης
Αφιέρωμα στην αρχή της απροσδιοριστίας ή αρχή της αβεβαιότητας του Heisenberg η οποία ανακαλύφθηκε το 1927 και ...κρύβεται πίσω από όλες τις βασικές φυσικές προυποθέσεις που επιτρέπουν στο σύμπαν να φτάσει έως την αυτογνωσία!

Πέμπτη 10 Οκτωβρίου 2013

Το μετρό του μέλλοντος σε έκθεση στο Λονδίνο: Το μοντέλο βασίζεται στην πλατφόρμα Inspiro και ο εξωτερικός σχεδιασμός στο Μετρό του Λονδίνου


Τη σχεδιαστική της μελέτη για την αμαξοστοιχία του μετρό του μέλλοντος παρουσιάζει στο Λονδίνο η Siemens, στο πλαίσιο της έκθεσης «Going Underground: Our journey to the future», η οποία θα διαρκέσει για τρεις μήνες στο «The Crystal», κέντρο για τη βιώσιμη αστική ανάπτυξη, στο ανατολικό Λονδίνο. Το μοντέλο βασίζεται στην πλατφόρμα Inspiro της Siemens ενώ ο εξωτερικός του σχεδιασμός βασίζεται στο Μετρό του Λονδίνου...
Σε συνδυασμό με το Inspiro, η Siemens παρουσιάζει επίσης τις τεχνολογίες που θα βοηθούν τους επιβάτες να βρουν πιο γρήγορα το δρόμο τους σε ένα ειδικά διαμορφωμένο σταθμό στο Λονδίνο. Σε αυτές περιλαμβάνονται εξελίξεις στα ηλεκτρονικά εισιτήρια, συστήματα για την πληροφόρηση  των επιβατών και συστήματα διαχείρισης των σταθμών.
Η πρωτεύουσα του Ηνωμένου Βασιλείου σκοπεύει να ανανεώσει το στόλο των αμαξοστοιχιών του μετρό που διαθέτει, προχωρώντας σε επενδύσεις δισεκατομμυρίων σε νέα οχήματα.
www.naftemporiki.gr.