ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΟΥΣ

¨...Η θέση και η ταχύτητα ενός μικροσκοπικού σωματιδίου δεν μπορεί να είναι ταυτόχρονα γνωστές με απόλυτη ακρίβεια....Όμως το πραγματικό περιεχόμενο της αρχής της αβεβαιότητας αναδεικνύεται αν την εφαρμόσουμε σε ένα σωματίδιο παγιδευμένο σε μια μικροσκοπική περιοχή, οπότε η θέση του είναι γνωστή με περιθώριο λάθους, δηλαδή απροσδιοριστία, όση και η διάσταση της φυλακής του. Εφόσον η απροσδιοριστία στη θέση του θα είναι πολύ μικρή, η απροσδιοριστία στην ταχύτητά του θα είναι πολύ μεγάλη, οπότε και η ταχύτητά του η ίδια θα είναι μεγάλη κατά μέσο όρο. Οδηγούμαστε έτσι στο εξής εντυπωσιακό- και πολύ βαθύ - συμπέρασμα: όσο πιο μικροσκοπική είναι η φυλακή στην οποία είναι κλεισμένο ένα σωματίδιο, τόσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητά του κατά μέσο όρο, άρα τόσο μεγαλύτερη και η κινητική ενέργεια που υποχρεούται να έχει... Η πιο μικροσκοπική φυλακή που υπάρχει στη φύση είναι ο ατομικός πυρήνας. Τι περιμένουμε λοιπόν να κάνουν οι έγκλειστοί του, δηλαδή τα πρωτόνια και τα νετρόνια που βρίσκονται στο εσωτερικό του; Σύμφωνα με τα παραπάνω, θα έχουν τεράστιες κινητικές ενέργειες ακριβώς επειδή είναι παγιδευμένα σε μια τόσο μικροσκοπική περιοχή. Ο πυρήνας είναι γίγαντας ενέργειας ακριβώς επειδή είναι νάνος μεγέθους...¨
¨ Το φάντασμα της όπερας¨, Στέφανος Τραχανάς, καθηγητής Φυσικού Τμήματος Παν. Κρήτης
Αφιέρωμα στην αρχή της απροσδιοριστίας ή αρχή της αβεβαιότητας του Heisenberg η οποία ανακαλύφθηκε το 1927 και ...κρύβεται πίσω από όλες τις βασικές φυσικές προυποθέσεις που επιτρέπουν στο σύμπαν να φτάσει έως την αυτογνωσία!

Πέμπτη 10 Οκτωβρίου 2013

Σύστημα ασφαλείας αναλαμβάνει τον έλεγχο του αυτοκινήτου σε περιπτώσεις κινδύνου

Το Obstacle Avoidance System (Σύστημα Αποφυγής Εμποδίων) έχει τοποθετηθεί και δοκιμάζεται σε ένα Ford Focus σε ειδικές εγκαταστάσεις στην κεντρική Ευρώπη.

Σύστημα ασφαλείας, το οποίο αρχικά προειδοποιεί τον οδηγό για κίνδυνο και μετά αναλαμβάνει μόνο του τον έλεγχο αν δεν «δει» αντίδραση αναπτύσσει η Ford. Το Obstacle Avoidance System (Σύστημα Αποφυγής Εμποδίων) έχει τοποθετηθεί και δοκιμάζεται σε ένα Ford Focus σε ειδικές εγκαταστάσεις στην κεντρική Ευρώπη. Το όλο πρόγραμμα εντάσσεται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο έρευνας, το interactiVe, το οποίο περιλαμβάνει και άλλους κατασκευαστές...
Το σύστημα χρησιμοποιεί τρία ραντάρ, έναν αριθμό υπερηχητικών αισθητήρων και μία κάμερα για να ανιχνεύει τον χώρο σε απόσταση 200 μέτρων μπροστά από το αυτοκίνητο. Σε περίπτωση που εντοπιστεί επικίνδυνο αντικείμενο, εμφανίζονται ενημερώσεις σε μία οθόνη, συνοδευόμενες από προειδοποιητικούς ήχους.
Εάν και πάλι το σύστημα δεν αντιληφθεί αντίδραση από πλευράς του οδηγού, τότε ενεργοποιεί τα φρένα μόνο του, ψάχνει για κενό χώρο μπροστά και στρίβει το τιμόνι για να αποφύγει τη σύγκρουση.
«Οδηγείτε στο δρόμο και ένας πεζός ή κάτι άλλο εμφανίζεται από τα πλάγια του αυτοκινήτου, από την περιφερειακή σας όραση, όπου δεν το προσέξατε» λέει στο BBC η Μπαρμπ Σαμάρτζιχ, αντιπρόεδρος product development του ευρωπαϊκού κλάδου της Ford.
«Το Obstacle Avoidance System μπορεί να αντιληφθεί ότι ο πεζός ή το αντικείμενο πρόκειται να περάσει μπροστά από το όχημά σας. Αν δεν σας ʽδειʼ να αντιδράτε ανάλογα, φρενάροντας ή στρίβοντας, αναλαμβάνει αυτό» προσθέτει.
Η νέα τεχνολογία επιδείχθηκε σε εγκαταστάσεις στο Λόμελ του Βελγίου και έχει δοκιμαστεί σε ταχύτητες οι οποίες ξεπερνούν τα 60 χιλιόμετρα ανά ώρα.
Η Ford έχει παρουσιάσει και άλλες τεχνολογίες ενεργητικής ασφάλειας, όπως το Active City Stop, το οποίο χρησιμοποιεί έναν αισθητήρα εντοπισμού φωτός για να παρακολουθεί τον δρόμο μπροστά από το αυτοκίνητο και να βοηθά στην αποφυγή συγκρούσεων σε ταχύτητες μέχρι 15 χλμ/ ώρα, καθώς και το Lane Keeping Aid, που χρησιμοποιεί κάμερα για να ανιχνεύει την θέση του αυτοκινήτου στο δρόμο και να ενημερώνει σε περίπτωση επικίνδυνης εκτροπής από τις λωρίδες κυκλοφορίας.
www.naftemporiki.gr